Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Pouzarová, Tereza ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přináší analýzu románu německého spisovatele Ericha Kästnera Létající třída, přičemž důraz je kladen na problematiku vztahů mezi dětmi a dospělými (osobami vedenými a vedoucími). Práce se zaměřuje především na vztahy mezi učitelem, popř. vychovatelem a žáky, o kterých příběh pojednává. Analyzuje a pozoruje rozvoj těchto vztahů, k čemuž využívá poznatky o životě a díle Ericha Kästnera, literárně historický kontext, do nějž dílo spadá, vymezení literárních žánrů a vnější i vnitřní kompozici románu. Na základě těchto faktů jsou popsány vzájemné vztahy mezi postavami dětí a dospělých. Závěr se soustřeďuje na ohlasy a recepci příběhu Létající třídy. Získané poznatky mohou být použity v pedagogické praxi, při vyučování nebo v pedagogicky a psychologicky zaměřených předmětech. Klíčová slova: Erich Kästner, Létající třída, komunikace, učitel, žák, literatura pro děti a mládež, dobrodružný román, školní román
Erich Kästner: "Létající třída". Analýza románu se zaměřením na vztah mezi učitelem a žákem (komunikaci mezi dětmi a dospělými)
Pouzarová, Tereza ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přináší analýzu románu německého spisovatele Ericha Kästnera Létající třída, přičemž důraz je kladen na problematiku vztahů mezi dětmi a dospělými (osobami vedenými a vedoucími). Práce se zaměřuje především na vztahy mezi učitelem, popř. vychovatelem a žáky, o kterých příběh pojednává. Analyzuje a pozoruje rozvoj těchto vztahů, k čemuž využívá poznatky o životě a díle Ericha Kästnera, literárně historický kontext, do nějž dílo spadá, vymezení literárních žánrů a vnější i vnitřní kompozici románu. Na základě těchto faktů jsou popsány vzájemné vztahy mezi postavami dětí a dospělých. Závěr se soustřeďuje na ohlasy a recepci příběhu Létající třídy. Získané poznatky mohou být použity v pedagogické praxi, při vyučování nebo v pedagogicky a psychologicky zaměřených předmětech. Klíčová slova: Erich Kästner, Létající třída, komunikace, učitel, žák, literatura pro děti a mládež, dobrodružný román, školní román

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.